Posem a disposició de tothom llibrets amb textos inèdits que podeu muntar a casa. Va ser l’obsequi amb què llibreters de tot el país, adherits a la campanya #SantJordietstu, vam voler agrair les compres per avançat, i sense repartiment, d’una Diada de Sant Jordi confinada.

Va ser una iniciativa que ens va agafar per sorpresa.

Sorgia de les ganes d’uns quants santjustencs de contribuir a fer més visible un Sant Jordi que, amb tothom confinat a casa, s’havia venut com a “Diada virtual”. Second Life. Soroll a les xarxes: recitals, lectures, recomanacions de tots els gustos, per atots els paladars i des de tots els sectors del món del llibre. I moltes llibreries maldant per treure el cap i recordar que el millor per a tots plegats era no fer enviaments, però no oblidar-se del petit comerç. Demanant un quasi impossible en els temps del ara-ho-vull, ara-ho-pago, ara-m’ho-porten. Després d’unes quantes converses i amb ganes d’adherir-se a una campanya amb què congeniaven plenament, #SantJordietstu, que advocava per no posar en risc a ningú de la llarga cadena del llibre (impressors, treballadors de magatzems, repartidors, llibreters, lectors) i a no ajudar a escampar el virus, van decidir moure els contactes que tenien d’un altre dels molts festivals que aquest estiu no tindrem.

Sí: l’Helga Simon, la Clàudia Barberà, l’Imanol López i el Pau Ramírez estaven a mig organitzar la 2a edició del Festival La Vall que, després d’una primera convocatòria centrada en la música, enguany volien ampliar a la poesia. Tenien data prevista i contactes fets amb uns quants poetes confirmant assistència. No serà. Però molts d’ells van apuntar-se a la idea de donar un text que servís per ajudar a les llibreries. I el mateix van fer molts artistes gràfics i il·lustradors. La resposta va ser tan desmesurada i positiva que la idea de maquetar un llibret plegable que pogués enviar-se per mail, imprimir-se a casa i muntar-se a base de plecs i tisorades, va quedar petita: els en van sortir nou! Hi trobareu poemes de l’Anna Gual, la Mireia Calafell, la Sònia Moll, la Marta Pérez Sierra, la Cèlia Sánchez-Mustich, el Jaume Pons Alorda, el Vicenç Altaió, el Guim Valls, el David Caño, el Gerard Vila… i una vintena d’autors més! Amb il·lustracions del Joan Turu, el Rubén Córdoba Dissonyando, el Néstor Rives, l’Íngrid Mas, la Júlia Aragón… no acabaríem.

Ara ha arribat el moment de fer-los públics. Són uns llibrets que, gràcies als molts contactes que aquestes setmanes estranyes han propiciat entre llibreters de tot el país, van saltar des de Cal Llibreter a llibreries de tota Catalunya. Ens va fer molt feliços ser els portaveus d’un projecte que, per un cop, va sortir del “Far West” per il·luminar la catalana terra en dies foscos.

Gràcies, gràcies, gràcies.

Vet aquí els 9 llibrets. Artistes i promotors sempre van tenir clar que, passat aquest Sant Jordi tan estrany, havien de ser de domini públic. Són vostres. Gaudiu-los i feu-ne el que considereu necessari.

01-Passar pàgina.    02-Obrir.     03-Resseguir.       04-Sostenir.        

05-Custodiar.        06-Pintar al marge        07-Tocar.        08-Preservar.     09-Doblegar