de Miriam Toews

Editorial Les Hores, 2021                                                                                                                                                                (Traducció de Carme Geronès)

«En la meva vida aquí he après que, en el fons, les històries són el que compta, i que a força de creure-hi, de creure-hi fermament, vull dir, hi ha la possibilitat de la salvació. Quin mal hi ha de creure en una meravellosa mentida que t’ajuda a tirar endavant?»

Extraordinari. Per com està escrit i per tot el que explica. Amb sentit de l’humor, ràbia, ironia, la veu de la Nomi Nickel, la narradora que vol fugir del poble menonita i no pot, et queda clavada per a tota la vida. Per les preguntes que es fa, per les preguntes que fa als que viuen amb ella, i per les respostes i els silencis amb  què hem de tirar endavant la vida.

Quin talent el de la Miriam Toews!

 

«És això de morir, que em dona vida.»